ANNABELLE: POČETAK (2017)

Glumci: Stephanie Sigman, Talitha Bateman, Anthony LaPaglia, Miranda Otto

Režija: David F. Sandberg

Scenario: Gary Dauberman

Žanr: Horor/ Misterija/ Triler

Trajanje: 1h 49min

Nekoliko godina nakon tragične smrti njihove ćerke, Annabelle (Samara Lee), lutkar Samuel Mullins (Anthony LaPaglia) i njegova žena, Esther Mullins (Miranda Otto), dočekuju časnu sestru Charlotte (Stephanie Sigman) i nekoliko djevojaka iz zatvorenog sirotišta, u njihov dom. Među djevojkama se nalaze i onesposobljena djevojka Janice (Talitha Bateman) i njena najbolja prijateljica Linda (Lulu Wilson). Ubrzo nakon dolaska na porodično imanje Mullins, svi stanari postaju meta zaposjednute lutke Annabelle.

Režiser i producent James Wan je obavio odličan posao i snimio dva veoma dobra horora, Prizivanje Zla i Prizivanje Zla 2. Ovi filmovi su naišli na zaslužene pohvale kritičara, a ljubitelji horor filmova su željeli da saznaju što je moguće više informacija iz ovog filma. Režiser John R. Leonetti je snimio film Annabelle, koji se bavi dešavanjima prije radnje Prizivanja Zla, tačnije istoimenom lutkom. Očigledno da ni ovo nije nije bilo dovoljno fanovima ovog serijala, pa je snimljen i Annabelle: Početak, i nastao je svojevrsni Prizivanje Zla filmski univerzum. Annabelle: Početak je takođe prequel, već pomenutog filma Annabelle, koji pokušava da nas vrati još koju godinu unazad i da odgovori na samo pitanje porijekla Annabelline zaposjednute lutke.

Režiser David F. Sandberg nastavlja stopama svog kolege režisera, Jamesa Wana, i pokušava da uspostavi takozvani old school horor ugođaj. Sandberg i direktor fotografije, Maxim Alexandre, postepeno grade atmosferu, lijepim i mirnim kadrovima i dozvoljavaju publici da se dobro upozna sa protagonistima filma, ali i samim imanjem Mullinsovih. Annabelle: Početak zbog toga ima sasvim solidnu atmosferu, kojoj dosta pomaže zastrašujuća muzička podloga Benjamina Wallfischa. Nažalost, Sandberg opet ponavlja istu grešku iz svog prethodnog horora, Kad Se Ugase Svjetla. On prečesto pokušava da nas zaplaši i to na veoma neinspirativan način. Ovi pokušaji prepadanja publike su previše očigledni, naročito u prvom dijelu filma, i mogu čak izazvati podsmjeh kod okorjelih horor fanova. Sandberg i ekipa filma koriste gotovo sve klišeji i takozvane horor rekvizite, koji im padaju na pamet. Od teško pokretne junakinje filma, bunara u blizini kuće, same lutke, pa sve do strašila, koje se zaista čini nepotrebnim. Tok radnje ovog filma je uglavnom predvidljiv, sa možda izuzetkom nekoliko scena. Kada lutkar Samuel Mullins pokaže mladoj Janice, improvizovani kućni lift, publika odmah zna da će mlada i onesposobljena djevojka biti prinuđena da se brzo spusti ovim liftom, kako bi sačuvala živu glavu. Kamera Maxima Alexandrea pokušava da, naglim promjenama pravca i brzine, doprinese intenzitetu filma, ali ništa od ovog nije vrijedno veće pohvale. Annabelle: Početak uglavnom ne uspjeva da nas prepadne, osim što se ponekad trznemo. Režiser Sandberg pravi dobar potez i naglašava motiv vjere, kod svojih napaćenih filmskih junaka, kao najbolji način borbe sa silama zla.

Gluma u filmu je uglavnom dobra. Anthony LaPaglia i Miranda Otto su veoma dobri u ulozi napaćenog bračnog para, a treba pohvaliti mlade Talithu Bateman i Lulu Wilson.

Annabelle: Početak je dobar dodatak Prizivanje Zla univerzumu, iako je primjetno da je svaki naredni film iz ovog filmskog serijala, lošijeg kvaliteta od svog prethodnika.

Datum recenzije: 15.09.2016