AMERIČKI PSIHO (2000)

Glumci: Christian Bale, Willem Dafoe, Jared Leto, Josh Lucas, Samantha Mathis, Matt Ross, Bill Sage, Chloë Sevigny, Cara Seymour, Justin Theroux, Guinevere Turner, Reese Witherspoon

Režija: Mary Harron

Scenario: Mary Harron, Guinevere Turner

Žanr: Kriminalistički/ Drama

Trajanje: 1h 42min

Američki Psiho (engl. American Psycho) je američko-kanadski igrani film snimljen u režiji Meri Haron i premijerno prikazan početkom 2000. godine. Predstavlja adaptaciju istoimenog romana Breta Istona Elisa. Protagonist, koga glumi Kristijan Bejl, je Petrik Bejtmen, mladi, atraktivni biznismen sa Menhetna koji krajem 1980-ih, zahvaljujući dobro plaćenom poslu u banci sa Vol Strita, uživa u luksuzu i lagodnom životu. Radnja prikazuje kako je Bejtmen psihopat koji otrkije sklonost nasilju te počinje činiti seriju sve okrutnijih i grotesknijih ubistava, a na koje ni vlasti ni njegovi kolege, poznanici i prijatelji uopšte ne reaguju. Američki psiho se najavljivao još od 1992. godine, ali se na samo snimanje čekalo kako kontroverzi vezanih uz književni predložak, optužen za poticanje mržnje i nasilja prema ženama, tako i sukoba rediteljke Heron sa producentima, koji su insitstirali da naslovnu ulogu umesto Bejla dobije Leonardo di Kaprio. Produkcija je započela tek kada je di Kaprio odustao od uloge radi angažmana u filmu Beach. Bejl, koji je inače bio u srodstvu sa Glorijom Stajnem, radikalnom feminističkom publicistkinjom koja je bila kritikovala originalni roman, se intenzivno pripremao za ulogu te je, između ostalog, dosta vremena provodio u teretani kako bi stvorio "savršeno telo", odnosno što uverljivije dočarao narcisoidan lik poput Bejtmena. Američki psiho je premijerno prikazan na festivalu Sandens, a nakon toga je redovno prikazivan u verziji iz koje su producenti izbacili scenu seksa utroje kako bi od cenzorskog odbora MPAA dobili blaži rejting "R". Film je imao mešane kritike, mada Bejl dobio izuzetne pojvale, a kasnije i nominacije za Nagradu onlajn udruženja filmskih kritičara i Nagradu Empajer. Sam Elis nije bio zadovoljan filmom, smatrajući da njegov roman jednostavno "nije bio adekvatan za filmsku adaptaciju". Sa druge strane, Američki psiho je imao više nego dobru gledanost, i priličnu zaradu za niskobudžetni nezavisni film. Godine 2002. je snimljen direct-to-video nastavak pod naslovom Američki psiho 2 sa Milom Kunis u glavnoj ulozi.

Američki Psiho je zanimljiv psihološki horor, koji ponajviše uspjeva zahvaljujući svom raspoloženom glavnom glumcu, Christianu Baleu.

Datum recenzije: 10.09.2017. godine
Poster filma: By Lions Gate Entertainment - Can be obtained from the following website: DBCovers.com, Link