00:30 - TAJNA OPERACIJA (2012)

Glumci: Jessica Chastain, Jason Clarke, Reda Kateb, Kyle Chandler, Jennifer Ehle, Harold Perrineau, Mark Strong, Edgar Ramírez, James Gandolfini, Joel Edgerton, Chris Pratt, Callan Mulvey

Režija: Kathryn Bigelow

Scenario: Mark Boal

Žanr: Drama/ Istorijski/ Triler

Trajanje: 2h 37min

Obavještajna oficirka Maya (Jessica Chastain) je premještena da radi u američku ambasadu u Pakistanu, sa kolegom oficirem, Danom (Jason Clarke). Dan primjenjuje tzv. napredno ispitivanje, nad Ammarom al-Baluchijem (Reda Kateb), pritvorenikom za kojeg se sumnja da je povezan sa nekoliko terorista odgovornih za napad 9/11. Inače napredno ispitivanje nije ništa drugo nego eufemizam za program američke vlade za sistematsko mučenje pritvorenika. Maya i Dan prevare Ammara da oda svog starog saradnika, Abu Ahmeda al-Kuwaitija, koji radi kao lični kurir za bin Ladena. Kada saznaju moguću lokaciju najtraženijeg svjetskog teroriste, Maya vrši pritisak na direktora CIA (James Gandolfini) da što prije započne misiju hvatanja.

Američka režiserka Kathryn Bigelow nastavlja sa hrabrim i intrigantnim ratnim filmovima koji pokazuju posljedice američkog intervencionizma u islamskim državama. Sa Katancem Za Bol je dala složen portret američkog specijalca-deminera u Iračkom ratu, dok je 00:30 - Tajna Operacija dramatizacija dugogodušnjeg lova na najtraženijeg svjetskog teroristu, sa početka XX vijeka. Svijet, koji je, inače, sramno i kukavički progledao kroz prste akterima NATO bombradovanja bivše Jugoslavije 1999. godine, je ovaj put zanijemio, nakon napada islamske terorističke grupe al-Qaeda, na kule blizanke u Njujorku, i odmah zahtijevao da vidi krivca.

Navodno se scenarista ovog filma, Mark Boal, našao na ceremoniji dodjele nagrada timu specijalaca, zaslužnih za eliminisanje bin Ladena, na kojoj je direktor CIA Leon Panetta, iznjeo povjerljive informacije o ovoj misiji, koje je Boal odlučio da iskoristi. Bilo kako bilo, Mark Boal ima dugogodišnje iskustvo sa kontra-terorizmom i svakako je dobro upoznat sa ovom, skoro deceniju dugom potragom. Lov na bin Ladena je prikazan na kvalitetan način i razumljivo je prenešen gledaocima. Treba, prije svega, pohvaliti ideju da protagonistkinja filma, Maya, zapisuje prolazeće dane, od trenutka pronalaska bin Ladenovog skovišta, pa sve do momenta kada je misija ovog lova na čovjeka, ustvari odobrena. 00:30 - Tajna Operacija je izazvao dosta kontraverze prikazom scena mučenja uhvaćenih islamskih pritvorenika, sa ciljem dobijanja potrebnih informacija. Režiserka Bigelow prikazuje mnoge tehnike mučenja, poput ponižavanja u kojem agent zadužen za ispitivanje, šeta osumljičenika sa povodcem, poput psa. 00:30 - Tajna Operacija nije prošao bez kritike javnosti. Možda najglasniji je direktor CIA Michael Morelly, koji tvrdi da ovaj film daje lažan utisak da su već pomenute tehnike tzv. naprednog ispitivanja, odigrale ključnu ulogu u pronalasku bin Ladena. Bigelow se pobrinula da dobijemo osjećaj prolaznosti vremena, prikazom mnogih promjena u političkim strujama. Interesantno je čuti razgovor Maye i kolege Dana, nakon bombarderskog napada na hotel Islamabad Marriott 2008. godine, u kojem Dan upozorava Mayu na moguće promjene u politici, sugerišući da će nova administracija možda čak osuditi oficire umješane u ovu istragu. 00:30 - Tajna Operacija je dug film, ali se njegova talentovana režiserka pobrinula da ne bude ni malo dosadan gledaocima. Dugo očekivani prepad bin Ladenovog skloništa je maestralno režiran, upotrebom night vision tehnologije.

Jessica Chastain je odlična kao snalažnjiva obavještajka Maya, a njen lik je dijelom baziran na oficirki CIA Alfreda Frances Bikowsky. Pored nje istakli su se još mnogi glumci, sa veoma kvalitetnim epizodama, poput Jasona Clarka, Jennifer Ehle, Marka Stronga, Kyla Chandlera i Jamesa Gandolfinija. Treba istaknuti i američke foke Joela Edgertona, Chrisa Pratta i Édgara Ramíreza.

00:30 - Tajna Operacija je odličan politički akcioni triler.

Preporuka još sličnih filmova:

Datum recenzije: 17.06.2017. godine